s. XVII
Title: |
Tono a 3. Al Smo Sacramento /Pize / -Ay Sacro febo- / Ay Sacro febo / Mº Diego de Casseda [afegit] |
Text incipit: |
Ay Sacro febo |
Voices: |
Ti 1/2, T |
Instruments: |
Ac |
Tonality: |
Do M |
Date: |
Tercer terç s. XVII |
Format: |
PS 4 f ap, 217 x 315; 4 bf ap, 210 x 318 |
Status: |
Complet |
Concordances: |
Concordandes: CMar: Ms Au-1081
|
Notes: |
Aquest Tono es conserva amb el mateix íncipit musical sota l'autoria de Miguel Tello (CMar: Au-1081). Es conserva un segon joc complet de l'obra, amb el Tit Dip: "Tono a 3. Al Smo Sacramento /Pize / -Ay Sacro febo- / Ay Sacro febo / Mº Diego de Casseda [afegit]". Text de la 1a de les "Coplas a 3": «Sin riesgo y sin alvedrio». Tot i conservar-se duplicada, el joc que conté les cobles completes es presenta desgastat per l'ús, mentre l'altre sembla correspondre a una còpia d'arxiu. Qui sap si aquestes obres formaven part del thesaurus musical que Tomàs Milans confegí durant l'etapa del seu magisteri al Palau de la Comptessa de Barcelona. Diego de Cáseda fou mestre de capella del Pilar de Saragossa (1673-1694), cf. Calahorra Martínez, Pedro. Historia de la música en Aragón. Zaragoza: Librería General, 1977, i GEA-ol. |
Location: |
Arxiu Diocesà de Girona. Arxiu Capitular de la Catedral de Girona. Fons de la catedral de Girona |
Call number: |
28/12 |
Signature: |
GiC_Au-282 |